Połączenie funkcjonalności, oznaczającej praktyczne zastosowanie przedmiotu i jego faktyczną użyteczność w codziennym życiu, z korzystnym, atrakcyjnym wyglądem, to zawsze dobre połączenie. Niektóre rzeczy są ładne, ale nie mają żadnego istotnego zastosowania i mogą być traktowane jako dekoracja, inne odwrotnie, są praktyczne, korzystanie z nich zapewnia określone korzyści i ułatwia wykonywanie pewnych działań, ale to jedyne, co można o nich powiedzieć – kwestia wizualna została pominięta, skupiono się jedynie na roli, którą dany produkt ma spełniać i okolicznościach, w jakich ma mieć zastosowanie. Nie jest tak jednak, jeśli chodzi o smycze reklamowe. Sama istota produktu z zamierzenia przeznaczona jest konkretnej funkcjonalności, korzysta się z nich w jakimś ogólnie określonym celu. Pomimo to nie zapomina się, że może to też być produkt po prostu ładny i ciekawy, który będzie cieszył oko samego użytkownika, a także przykuwał spojrzenia innych osób, które będą miały z nim styczność.
Sposoby na zastosowanie smyczy reklamowych
Chociaż smycze reklamowe z nadrukiem mają zasadniczo jeden kształt (oczywiście mogą się one różnić co do szczegółów), to jednak można dla nich wyszczególnić przynajmniej kilka podstawowych zastosowań.
Najczęściej używane są do przypinania do nich:
- identyfikatora
- okularów w etui
- pendrive’a
- kluczy
Dzięki nim można być rozpoznawalnym i w łatwy sposób można zakomunikować innym z kim mają do czynienia (kiedy do smyczy przypinany jest imienny identyfikator), albo ułatwić życie samemu sobie. Wtedy zapobiegają one zagubieniu produktu, ma się go bowiem cały czas tuż przy sobie i jednocześnie na oku, nie dochodzi też do sytuacji, w której przypadkowo odłożyłoby się dany przedmiot, a potem zapomniało gdzie. Jest to dość częste w chwilach, gdy jest się zabieganym, trudno nieraz jest wtedy przypomnieć sobie gdzie włożyło się na przykład klucz. Kiedy jest się raz w jednym, raz w drugim miejscu, mając do ogarnięcia sporo rzeczy na raz, takie zagubienie nie jest niczym dziwnym, zwłaszcza, że coś może po prostu wypaść też z kieszeni albo wysmyknąć się z rąk pełnych innych rzeczy, jeśli więc można się od tego w tak bardzo prosty sposób uchronić, to warto skorzystać z takiej możliwości i ze spokojem ducha skupić się na innych, ważniejszych zadaniach.
Zastosowanie smyczy w reklamie produktu
Poza rozwiązaniami związanymi ściśle z przypinaniem do produktu innych przedmiotów, są one stosowane także do celów promocyjnych – związanych z marketingiem całej marki czy firmy albo konkretnego produktu. Dzięki powszechnemu w chwili obecnej takiemu zastosowaniu, smycze reklamowe producent ma ręce pełne roboty. Mimo owej powszechności, nie jest to wcale oklepany motyw, ponieważ każda smycz wygląda zupełnie inaczej.
Każda ma inny:
- kolor
- napis
- motyw ozdobny
- dostępne też są różne długości i szerokości
Ostatecznie więc nie da się dostrzec sytuacji, w której dwie niezależne od siebie firmy zleciłyby produkcję identycznych smyczy. Można więc całkowicie odróżnić się od konkurencji i stworzyć ciekawy, niepowtarzalny produkt.