Promocja za pomocą gadżetów – to wcale nie kosztuje fortunę!

Koszty realizacji działań marketingowych mogą być minimalne – np. korzystanie z ulotek, list mailingowych, kończąc na szeroko zakrojonych kampaniach wykorzystujących narzędzia typu AdWords, kampanie medialne, bilbordy etc. Jak mały gracz ma sobie poradzić w konkurencji z wielkimi przedsiębiorstwami, które przecież mają rozwiniętą sieć dystrybucyjną, rzeszę specjalistów od marketingu oraz olbrzymie środki na realizowanie działań marketingowych? Kluczem w osiągnięciu sukcesu w marketingu jest wykorzystanie prostych metod, które uczynią kontakt z klientem jeszcze skuteczniejszym, bliższym i dającym szansę na pozytywną odpowiedź z jego strony.

Smycze i kubki – czy to wystarczy, aby zdobyć serce klientów?

Wydawać by się mogło, że kampanie oparte na upominkach są czymś bardzo kameralnym oraz ograniczonym do pewnych specyficznych branż – medycznej, biznesowej, prawnej, nieruchomości etc. W rzeczywistości wykorzystanie gadżetów reklamowych jest możliwe w praktycznie każdej branży. Wynika to z faktu, iż produkcja różnego rodzaju gadżetów, jak na przykład – smycze reklamowe, koszulki, czapki, szaliki, torby jest o wiele tańsza, niż miało to miejsce w przeszłości.

Badania realizowane przez ośrodki badań psychologicznych oraz instytuty badań marketingowych w USA wskazały na bardzo dobre wyniki kampanii realizowanej przy wsparciu gadżetów reklamowych.

W rozlicznych publikacjach wykazano, że:

  • Osoba posiadająca jakikolwiek gadżet reklamowy, często pamięta nazwę produktu przez kilka lat wprzód!
  • Ponad 50% klientów, którzy otrzymali gadżet reklamowy od firmy zdecydowało się zrealizować transakcję z tą firmą,
  • Istnieje niemal 70% prawdopodobieństwo, że gadżet reklamowy zostanie przekazany przez pierwotnego posiadacza dalej – szczególnie, gdy dostanie ich kilka egzemplarzy!

Wyniki te rzeczywiście stawiają tak proste rozwiązania, jak smycz reklamowa w pobliżu rozwiązań uważanych za tzw. haut-commercial. Okazuje się jednak, że nikt nie jest ograniczony w żadnym stopniu i że za pomocą kreatywnej kampanii wspieranej gadżetami można odnieść spory sukces.

Kubek z napisem

Koszty prowadzenia kampanii przy pomocy gadżetów

Są one zróżnicowane – zależą przede wszystkim od jednostkowych kosztów danego rodzaju gadżetu, wpływ ma również wielkość oraz termin zamówienia. Niemniej jednak jest to forma reklamy dostępna począwszy od najmniejszych, skończywszy na gigantycznych przedsiębiorstwach o zasięgu międzynarodowym. Często w niskiej cenie możliwe jest zamówienie unikatowych, pomysłowych oraz świetnie wykonanych gadżetów reklamowych!