Tanie, funkcjonalne i eleganckie – jakie powinny być artykuły reklamowe?

Biorąc pod uwagę możliwości współczesnej techniki, mnogość producentów materiałów oraz gotowych produktów istnieje wiele możliwości w zakresie zamawiania produktów reklamowych dla swojej firmy. W tej chwili, pomimo dużej popularności klasycznych gadżetów marketingowych – np. smycze reklamowe, długopisy, notesy, coraz częstszymi upominkami są urządzenia elektroniczne, zegarki, słuchawki, power-banki, pamięci flash oraz wiele innych urządzeń, które warto zawsze mieć przy sobie.
Niezależnie, jednak od tego czy mamy do czynienia z prostym długopisem, czy też np. sygnowanym przez naszą firmę włoskim ekspresem do kawy, artykuły reklamowe od zawsze spełniają te same funkcje – przekazują informację, podpartą dozą pozytywnych emocji związanych z otrzymaniem upominku.

Za co kochamy gadżety reklamowe?

Cóż, chyba podstawową przesłanką jest fakt, iż dostajemy je całkowicie za darmo! Tak, obecnie w świecie gdzie rządzi target, a przedsiębiorstwa uważa się za wilki polujące na konsumentów, otrzymanie czegokolwiek za darmo wydaje się gratką. Co więcej, jest to serdeczny upominek, gest w stronę klienta – bez żadnych haczyków oraz zobowiązań. Patrząc z perspektywy klienta, idealne gadżety – np. smycze reklamowe z nadrukiem powinny być:

  • Praktyczne – w końcu mają towarzyszyć klientowi jak najczęściej,
  • Wysokiej jakości – żadna firma nie chce sygnować swoją nazwą tandetnych produktów,
  • Niezobowiązujące – na tyle nieoficjalne i niewyszukane, aby nie generowały dyskomfortu po stronie klienta,
  • Dobrze dopasowane pod klienta – np. zabawki dla dzieci klientów lub np. elegancki ciemny parasol dla osób dorosłych,
kubki reklamowe

Jakiego rodzaju gadżety reklamowe najlepiej wybrać?

Z punktu widzenia przedsiębiorcy, podstawowym kryterium wyboru jest oczywiście cena jednostkowa. Większe przedsiębiorstwa inwestują w gadżety dla klientów biznesowych, których koszty jednostkowe sięgać mogą nawet kilkuset złotych – wszystko zależy od specyfiki rynku, konsumentów oraz wzajemnych relacji handlowych. W szeroko zakrojonym marketingu doskonale spisują się jednak proste rozwiązania – np. długopisy, kubki, Eko-torby oraz wiele innych klasycznych gadżetów. Produkcja sygnowanych gadżetów bynajmniej jest skomplikowana – każdy wytwarzający smycze reklamowe producent mając maszyny do sitodruku może sprzedawać dowolnego rodzaju artykuły i realizować nawet bardzo duże specjalne zamówienia. W XXI wieku na pewno warto zainwestować w niedrogie, a jakże wszystkim pomocne powerbanki, pamięci flash, słuchawki, ładowarki USB/Lightining oraz wiele innych.